Perundangan
AKTA
PERATURAN-PERATURAN
- Caj Perkhidmatan Penerbangan
- Peraturan-Peraturan Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (Caj Perkhidmatan Penerbangan) 2016Â [P.U. (A) 100/2016]
- Peraturan-Peraturan Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (Caj Perkhidmatan Penerbangan) (Pindaan) 2016 [P.U. (A) 289/2016] (Pindaan ini harus dibaca bersama dengan P.U. (A) 100/2016)
- Peraturan-Peraturan Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (Caj Perkhidmatan Penerbangan) (Pindaan) 2017 [P.U. (A) 427/2017] (Pindaan ini harus dibaca bersama dengan P.U. (A) 100/2016 dan P.U. (A) 289/2016)
- Kod Kelakuan
- Caj Perkhidmatan Pengawalseliaan
KOD
- Pengguna
- Kod Perlindungan Pengguna Penerbangan Malaysia 2016Â [P.U. (B) 305/2016]
- Kod Perlindungan Pengguna Penerbangan Malaysia (Pindaan) 2019 [P.U. (B) 250/2019] (Pindaan ini akan berkuat kuasa pada 1 Jun 2019 dan harus dibaca bersama dengan P.U. (B) 305/2016)
GARIS PANDUAN
- Persaingan
- Garis Panduan Takrif Pasaran Perkhidmatan Penerbangan
- Garis Panduan Perjanjian Antipersaingan
- Garis Panduan Penyalahgunaan Kedudukan Dominan
- Garis Panduan Penilaian Substantif Percantuman
- Garis Panduan Pemberitahuan dan Permohonan bagi Suatu Percantuman yang Dijangkakan atau Percantuman Persaingan
- Garis Panduan Penentuan Penalti Kewangan
- Garis Panduan Rejim Kelonggaran
- Pelesenan
PEKELILING
ARAHAN
- Arahan Berkenaan Pelaksanaan Rangka Kerja Kualiti Perkhidmatan di Lapangan Terbang Antarabangsa KL dan Lapangan Terbang Antarabangsa KL 2 [No. 1 Tahun 2018]
- Arahan Berkenaan Pelaksanaan Fasa Kedua Rangka Kualiti Perkhidmatan di Lapangan Terbang Antarabangsa KL dan Lapangan Terbang Antarabangsa KL 2Â [No. 2 Tahun 2018]Â (Arahan ini hendaklah dibaca bersama Arahan Berkenaan Pelaksanaan Rangka Kualiti Perkhidmatan di Lapangan Terbang Antarabangsa KL dan Lapangan Terbang Antarabangsa KL 2 No. 1 Tahun 2018 bertarikh 30 Ogos 2018)
- Arahan Berkenaan Pelaksanaan Fasa Ketiga Rangka Kualiti Perkhidmatan di Lapangan Terbang Antarabangsa KL dan Lapangan Terbang Antarabangsa KL 2Â [No. 1 Tahun 2019]Â (Arahan ini hendaklah dibaca bersama Arahan Berkenaan Pelaksanaan Rangka Kualiti Perkhidmatan di Lapangan Terbang Antarabangsa KL dan Lapangan Terbang Antarabangsa KL 2 No. 1 Tahun 2018 bertarikh 30 Ogos 2018 dan No. 2 Tahun 2018 bertarikh 12 Disember 2018)
- Arahan Berkenaan Pelaksanaan Rangka Kerja Kualiti Perkhidmatan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu [No. 1 Tahun 2023]