1. Use Chrome’s Incognito or Firefox’s Private modes for improved browsing experience.
2. Attach the required supporting documentation to ensure efficient processing.
3. After successfully submitting the form, you will see the Thank You page and receive an acknowledgement email from MAVCOM.
4. If, during the registration, you receive an “Authentication Required” error message, your corporate firewall may be blocking the registration form. You are advised to use alternate connectivity means e.g (mobile data (tethering)).
1. Sila gunakan pelayar Chrome (Incognito mode) atau Firefox (Private mode) untuk memastikan kelancaran aplikasi ini.
2. Pastikan dokumen sokongan dikepilkan bersama permohonan.
3. Sekiranya permohonan anda berjaya dihantar, halaman Terima Kasih akan terpapar serta merta dan e-mel pengesahan akan diterima daripada MAVCOM.
4. Sekiranya ralat “Authentication Required” terpapar ketika anda mengisi permohonan, borang online ini mungkin telah disekat oleh ‘firewall’ syarikat anda. Anda dinasihatkan untuk menggunakan kaedah lain untuk melayari internet (contoh: ‘hotspot’ telefon bimbit anda).
Anda akan ditujukan ke laman web www.flysmart.my untuk membuat aduan.
You will now be redirected to www.flysmart.my for your complaint submission.
Terima kasih kerana melawat laman web Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (MAVCOM). Laman web Bahasa Malaysia sedang dikemaskini.
Untuk membuat aduan, sila klik pada butang ‘Buat Aduan’. Jika anda ada sebarang pertanyaan, sila hubungi kami di enquiries@mavcom.my.
Selamat melayari laman web kami.